4 Haziran 2012 Pazartesi

Zeynep Nutku, LİNÇÇİ Prof. Dr. Özdemir Nutku gibi!


ZEYNEP NUTKU, BABASI ÖZDEMİR NUTKU’YU COŞKUN BÜKTEL’E KARŞI BÖYLE SAVUNDU... İLK KEZ YAYINLIYORUZ

4 Haziran 2012 Pazartesi, 07:54 · tarihinde Coşkun Büktel tarafından eklendi
(NALAN ÖRGÜT, COŞKUN BÜKTEL’İN ŞU ADRESTE (http://www.facebook.com/photo.php?fbid=441501482534634&set=a.179782142039904.42083.100000243596367&type=1&theater) YAYINLADIĞI ÖZDEMİR NUTKU FOTOĞRAFINI PAYLAŞARAK DEMİŞTİ Kİ: 

Bir çözüm yolu bulunmalı ,Hemde böyle iki değer arasında ne dersiniz:?.. 


Formun Üstü
Beğen ·  · Gönderiyi Takip Etmeyi Bırak · Paylaş
  • Sinan Gürtunca bunu beğendi.
  •  
Fatih Bulut peki nasıl olacak?... nasıl bulunabilir sizce, yani ne yapmalı?
4 saat önce · Beğen
Nalan Örgüt Bence öncelikle iki tarafında yazdıkları en ince ayrıntısına kadar okunmalı ve herkes birey olarak düşünüp karar vermeli...
4 saat önce · Beğen
Zeynep Nutku 
Bu oldukça eskide kalmış bir mevzu hala mı konuşuluyor? Ayrıca ciddi anlamda bu konuda Coşkun Bey'in bir alınganlığı ve kızgınlıktan söylenileni dinlememe gibi bir sıkıntısı var çünkü çalıntıdır diye bir iftira ortada yoktur sadece benzerlikler var ve esinlenme var denmiştir. Bu da bir iftira falan değildir. Eğer Coşkun Bey bu durumu aşmak istiyorsa bence yıllardır özür beklemek ve ilkokul çocuğu gibi komik komik anti-özdemir nutku videoları çekip internette paylaşmak yerine yeni yeni oyunlar yazarak bunu ispatlayabilir.Özdemir Nutku'ya saldırmak bence gerçekten vaktini harcamasıdır buyursun o vakti yeni tiyatro oyunlarına harcasın biz de Theope'den başka yeni oyunlarını okuyalım.İki değer mevzusuna gelince de Nalan Abla beni mazur gör ama farklı kulvarlar kıyaslanmaz bile...
4 saat önce · Beğen ·  1
Uğur Uzunel Bi yüzüne tükürülecekler listesi gibi bişey de adımı gördüm bu mevzuyla ilgili. Ben bir tiyatro öğrencisiyim. Theope'yi okumaktan başka da bir şey yapmadım. Bir imza da atmadım bi yere; benim ve tanıdığım bir çok insanın adı yazılıydı onda; internette gördüm. Ne olduğunu gerçekten merak ediyorum.
3 saat önce · Beğen ·  1
Uğur Uzunel Listenin içeriğini yanlış anlamış olmayı ümit ediyoruz ... Neden tarih bizi affetmesin ki yoksa?
3 saat önce · Beğen
Zeynep Nutku 
Ayrıca Dokuz Eylül Üniversitesi'ndeki tüm hocalar linççi ilan edildi okulda şeytan yuvası bunlar çok talihsiz benzetmeler. Linççi ilan edenler linççi olmuyor ama hedef gösterirken, öyle mi??? Coşkun Bey bu konuyu başlattığı yıllardan bu yana Özdemir Nutku 10'dan fazla çeviri, Shakespeare Sözlüğü, bir eski kitap güncellemesi yazdı, oyunlar yönetti ve daha pek çok şey yaptı. Senin hatan da bu adamın öğrencisi olmak Uğur'cum. Ben işiyle konuşanı severim, ötesi mahalle kavgasına girer.
3 saat önce · Beğen
Coşkun Büktel 
Zeynep Nutku, üzgünüm ama, boş konuşmayı ve hamaseti bırakıp DT video kaydıyla belgeli ve alakasız laf kalabalığıyla örtbas edilemeyecek, hiçbir çuvala gizlenemeyecek, mızrak gibi dümdüz, "somut" gerçek nedir diye bakarsak, göreceğimiz şu: Baban 30 kişilik DT koordinasyon toplantısında aynen, kelimesi kelimesine, şöyle diyor: 

“....şimdi efendim bir de, bir dikkatini çekmek istiyorum. Hiç bir şeyle itham etmiyorum. Fransızca’da 16.yüzyılda yazılmış Theope diye bir oyun var. Özellikle Fransız filolojisinden ve Fransız dilini bilenler onu biraz şey etmeliler yani, bir bakmalılar. Aradaki benzerliği görmek için. Teşekkür ederim...” 

KAYNAK: http://www.coskunbuktel.com/buktelgerizekarehberi.htm

Şimdi, iftirayı daha görünür kılmak için, yukarıdaki ifadeyi bir de kısaltarak tekrar edelim: 

"Fransızca’da 16.yüzyılda yazılmış Theope diye bir oyun var."

Oysa ne Fransa'da ne de başka bir ülkede, ne 16. ne 17. ne de başka bir yüzyılda, Theope diye bir oyun yoktur. Baban da bu oyunun ne metnini ne de böyle bir oyun yazılmış olduğuna dair herhangi bir belge gösterememiştir. 

Sen babanın gösteremediği şeyi gösterebiliyorsan buyur göster. Ama gösteremiyorsan, söylediğin her şey şu anlama gelmektedir: Benim babam çok kitap yazdı, çok değerli bir adam, o nedenle, Coşkun Büktel'in eseri hakkında şaibe yaratacak yalanlar söylemeye hakkı vardır. Coşkun Büktel babam kadar değerli olmadığı için onun babamdan özür istemeye hakkı olamaz.

Değer ölçülerimiz çok farklı. Babanı değerli bulmak zorunda olduğunu anlıyorum ama istersen bu işe hiç karışma! Çünkü babanın tek yalanı o değil. İlk yalanı örtbas etmek için daha sonra bir seri başka yalan da söyledi. Tümünün belgeleri burada:

http://www.coskunbuktel.com/buktelgerizekarehberi.htm

Baban bu yalanlar için özür dilemedikçe, bu mevzu asla eskilerde kalmayacak. İftira atmaya baban tek başına karar verdi ama iftiranın eskilerde kalmasına tek başına karar veremez.

Verdiğim linkin ucundaki somut gerçekleri görmek istemeyen herkes adı (bizim yapmadığımız, linççilerin yaptığı) o listede ister bulunsun, ister bulunmasın, linççidir!
2 saat önce · Beğen
Zeynep Nutku 
Coşkun Bey ben burda Özdemir Nutku'nun kızı olarak değil, bir sanatçı ve öğrencisi olarak konuşuyorum. Bu bir zorunluluk değildir. Siz kendi beniniz doğrultusunda bir cümle nedeniyle Özdemir Nutku'yu reddediyor olabilirsiniz ama onun Türk ve Dünya Tiyatrosu'ndaki yeri yaptığı işlerle sabittir. Benim bu işe karışmam beni ancak sizin tarafınızdan linççi kılacaktır, en fazla bu olur. Dinlemeden tanımadan herkesi linççi ilan ettiniz ve inanın herkes çok şaşırdı, anlayamadı. Anlatamadığınız için de açıkçası komik bir durum oluştu. Misal yukarıdaki öğrenci arkadaş suratına tükürülecekler listesinde niye var? Naptı size o? Siz niye insanların suratına tükürüyorsunuz? Bu hakkı kendinizde nasıl görüyorsunuz? Herkes linççi herkes kötü bir siz mi iyisiniz? Bunları sizi anlayabilmek için bütün samimiyetimle ve şaşkınlığımla soruyorun. Lütfen kinaye aramayınız. Şimdi iddiaya geri dönersek Fransa'da böyle bir oyun vardır ve benzerlikler vardır dışında Coşkun Büktel bu oyunu çalmıştır diye bir laf duymadım ben. İnanın o konuşmayı da sizin çektiğiniz şahane videoları da gayet iyi biliyorum. Yakışıyor mu size bu şekilde fevri tavırlarla Ö.N'nun olduğu gazteleri yemeler, linççileri lanetleme ritüelleri ve komik komik başka haller inanın ben bunları pek sağlıklı bulmuyorum buyrun mahkemeye verin o zaman sanal alem daha çok ergenlerin hesaplaştığı bir platformdur. Sizin ne sanatçı! kimliğinize ne de yaşınıza yakışmıyor. Siz bir yerlerde kendi kendinizi yerken biz sanatla uğraşmaya devam ediyoruz. Bırakın siz de o dedi bu dedileri de rahatınıza bakın eserler üretin. Yeni kuşak Coşkun Büktel gibi değerli sanatçıyı sadece Arka Sıradakiler'in senaristi olarak tanımasın. Oyun yazın. Benzeyen benzemeyen her neyse ama oyun yazın birbirimizle yaptığımız işleri tartışalım. Sevgiler, Saygılar...
yaklaşık bir saat önce · Beğen ·  1
Coşkun Büktel 
Zeynep hanım, saygıdan söz ediyorsunuz ama, anlattıklarımı anlamazdan gelerek düpedüz saygısızlık ediyorsunuz. Ben, babanız "çaldı dedi" demedim ki, babamın "çaldı" dediğini duymadım diye savunma yapıyorsunuz. Ben babanızın şunu dediğini söyledim: 

"Fransızca’da 16.yüzyılda yazılmış Theope diye bir oyun var."

Babanızın bunu söylediğini inkâr edemiyorsunuz (babanız dahil, kimse edemiyor.) Bu bir yalan. Yalan değil diyemiyorsunuz (Babanız dahil kimse diyemiyor.) Ben bu yalana katlanmak zorunda mıyım? Ortada 16. Yüzyılda yazılmış bir Theope bulunmadığı halde, babanızın insanlara 16 Yüzyılda yazılmış bir Theope'den bahsetmesini ve Fransızca bilenlere iki Theope arasındaki benzerlikleri görmeleri için ev ödevi vermesini sineye çekmek zorunda mıyım? 

Siz kendi eserinize bu şekilde iftira edildiğinde bunu sineye çekmek hakkına sahipsiniz. Ama benim eserime iftira edildiğinde, bana "sineye çek, unut gitsin, bak işine, yeni eserler yaz!" diye akıl vermeye kalkışmanız, ne zekice, ne saygılı ne de nezaket kurallarına uygun bir tutum... 

Arkadaşınıza söyleyin, linççiler listesini biz yapmadık. Kimlerin yaptığı şu linkte var! (http://www.coskunbuktel.com/lincimzacilari.htm
) Adının o listede olmasından rahatsızsa, adını o listeye yazanlardan hesap sorsun. Pek çok kişi, adını kendinden habersiz o listeye koyanlardan hesap sordu ve bizden adının yanına açıklama ekleyerek adını aklamamızıi istedi ve biz o istekleri yerine getirip o kişilerin adlarını akladık. O linkte bu kişilerin açıklamaları da var. Ama anladığım kadarıyla sizin arkadaşınızın derdi başka... Sanki onu o listeye biz koymuşuz gibi bir yanılsama yaratmaya çalışmasına bakılırsa, arkadaşınızın o listede olmaktan aslında rahatsız olmadığı çok açık... 

Babanızın yalan söylediğini inkâr edemiyorsanız, ki edemiyorsunuz, söylediğiniz her şey önceki yorumda da belirttiğim gibi, benim babam çok kitap yazdı, çok değerli bir adam, Coşkun Büktel ise değersiz işlerle uğraşan değersiz bir adam. Öyleyse Büktel'in eseri hakkında şaibe yaratacak yalanlar söylemek babamın en doğal hakkı. Büktel kim oluyor ki, babam sırf bi yalan söyledi diye ondan özür dilesin! Biz o olayı unuttuk bile... Büktel'i zaten hiç takmıyoruz, işimize bakıyoruz. Büktel de işine baksın!

Bu tavır, size çok seçkin ve soylu bir tavır gibi görünüyor olabilir ama bu benim değersiz olmaktan öte kusturucu ölçüde iğrenç bulduğum bir tavır. İyisi mi, bu işe karışmayın! Çünkü siz konuştukça bu tavır git gide daha belirgin bir hale geliyor. 

Özet: Babanız yalan söyledi, özür dilemek zorunda!

Belge ve (geri zekâlıların bile anlayabileceği yalınlıkta) kanıtların adresini bir kez daha veriyorum (Lütfen bir kez daha anlamazdan gelmeyin!): http://www.coskunbuktel.com/buktelgerizekarehberi.htm
38 dakika önce · Beğen
Zeynep Nutku 
Ben size değersiz olduğunuzu söylemedim. Anlaşılan siz oldukça alıngan bir yapıya sahipsiniz. Siz zaten mantık olarak bir oyunu çalmış olsanız aynı isimle yazmadınız. O oyunu siz yazmadınız diye bir iddia da yok ortada bunu söylemek istedim. Anlatamadım sanırım. Siz bunca yıldır hakaretlerinizle karalamalarınızla saldırganlıklarınızla gösterdiğiniz tavırdan vazgeçmedikçe ve özür dilemedikçe de kimseden özür beklemeyin. Ancak son olarak şunu söylemeliyim Özdemir Nutku'nun sizden özür dilemesi onu küçültmez fakat ne yazıktır ki sizi de yüceltmez... Bana bu işe karışmayın diyerek siz de bana karışmayınız. Siz istediğiniz gibi konuşacaksınız biz de susup karışmayacağız. Ne ala...Belgelerinizi okuduk, ezberledik. Gerizekalıların bile anlayacağı nitelikte hazırlamış olmanız da gerizekalılar adına çok nazik bir davranış. Daha fazla karışmamak değil ama sizin istediğiniz bu polemik ortamına daha fazla alet olmamak da fayda var diye düşünüyorum kendi adıma. Yeni yazacağınız oyunları dört gözle bekliyorum... Teşekkürler çok keyifli ve aydınlatıcı bir sohbetti... İyi çalışmalar...
33 dakika önce · Beğen
Coşkun Büktel Hâlâ diyorsunuz ki, "O oyunu siz yazmadınız diye bir iddia da yok ortada" Öyle bir iddia ima olarak var ama imalar tartışmaya ve laf salatasına müsait olacağı için, ben o konuya hiç girmiyorum. Ben ısrarla babanızın yalan söylediğini söylüyorum. Yani tartışma götürmez gerçeği vurguluyorum. Siz de sürekli olarak, söylediklerimi anlamazdan gelip, ortada kuyu varmış gibi yandan geçerek, tartışma götürmez gerçeği (babanızın yalanını) bypass ediyor, babanız yalanına değinmekten ısrarla kaçınıyor, babam "çaldı" demedi diye tutturuyor ve beni suçluyorsunuz. Babanız "çaldı dedi" diyen yok ki... Ben babanızın yalan söylediğini söylüyorum. Siz "babam yalan söylemedi" diyerek savunsanıza babanızı... Hayır, bunu yapamıyor, bunun yerine, önceki yorumlarımdaki tüm uyarılarıma rağmen, söylediklerimi ısrarla anlamazdan gelerek çaresizce konuyu saptırmak zorunda kalıyorsunuz. Neyse sonunda bu tek sağırlı sağırlar diyaloğuna son vermeniz, aldığınız tek makul karar oldu. Hoşçakalın!
4 dakika önce · Beğen                                                                                                                            

KAYNAĞA LİNK VEREMİYORUZ, ÇÜNKÜ KAYNAK LİNK SAYFASINDA GÖRÜNTÜLENEMİYOR. 
Paylaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder